In principal, despre .NET, VB6. C#,VB.NET, ASP.NET Apoi despre programare si multe alte chestii ... de programare.

Subscribe RSS   Mini tools List

miercuri, iunie 11, 2008

change data capture si Pwershell
Va rog sa folositi acest URL NOU de la
http://serviciipeweb.ro/iafblog/

SQL 2008 (inca in CTP ...) aduce o veche idee sub o forma noua - Change data capture( CDC )

Practic monitorizeaza DML+ DDL (insert, update delete, add/remove column)pe o tablea prin citirea din log, folosindu-se de un job pentru asta.
Cam toata lumea care se ocupa cu Baze de date (BD)a facut asa ceva... o tabela de log pentru alta tabela+ trigger-i pe insert/update/delete.

Citeva observatii:
    1. nu logheaza cine a facut - deci neaparat tabela va trebui sa contina un identificator al persoanei, sa ai pe cine da vina
    2. nu are interfata grafica - si am facut un proiectel, CDCHelper
( e adevarat, motivat si de Contest Sql Heroes )

Acuma ma interesa sa ii fac si un command line - nu de alta, dar pare mai usor in command line.
Asa ca am zis -de ce nu PowerShell ?Tot se incearca impunerea lui, de vine in Server 2008 instalat by default
Asa ca, dupa ce am incercat sa citesc documentatia si m-am cam incurcat, am dat de urmatoarele link-uri - si dezvoltarea cu VS2008 a fost super usoara :


PowerShell - A file hasher cmdlet and the Extended Type System explained - B# .NET Blog

Windows PowerShell Visual Studio 2005 Templates (C# and VB.NET)

David Aiken : Creating a Windows PowerShell CmdLet using the Visual Studio Windows PowerShell

Ce avantaje am la PowerShell vs command line in dezvoltare  ? Unul singur : poti defini rapid parametrii- si , daca sunt obligatorii, are grija el...
Acum, ce mi-ar trebui, este sa am aceasi idee de parametrii si in commandline - adica sa ii definesc ca in Powershell si "cineva", alt dll, sa ii reinterpreteze...
Dar cred ca asta e alt proiect

Proiectul pentru CDC il gasiti aici
http://www.codeplex.com/CDCHelper

Post page: http://serviciipeweb.ro/iafblog/2008/06/11/change+Data+Capture+Si+Pwershell.aspx

Weblog post by 'admin' on 'change data capture si Pwershell'

Categories:.NET;programare;sql;PowerShell

 
Acest blog s-a mutat la http://www.serviciipeweb.ro/iafblog/